O košickej ulici sa už popísalo a porozprávalo dosť.
Prednedávnom však upravili priechod pre cyklistov nasledovne:
Predtým:
Bratislava ma jednú zaujímavú moc. Nakreslia čiaru na súčasnej vozovke, alebo na chodníku a už si myslia že ide o bezpečný a hlavne dobre technicky zvládnutý cyklistický priestor. Ešte sa žiaľ musia veľa učiť. Alebo sa môžu začať konečne učiť od iných miest.
Košická 2013
Košická 2012
Košická 2011
hlavne sa treba ucit od cloveka, co nepovazuje pruhy napravo od zaparkovanych aut za bezpecnejsie ako tie nalavo. cize kompletne neguje kodansku skusenost.
Pán kiko@kiko.sk. Určite ste sa zúčastnili na rozporovom konaní na SSC, takže viete odpoveď na tento argument ktorý ste položili. Som rád že vaša odpoveď smerovala na článok.
Mňa vôbec daná situácia neprekvapuje. To je Slovensko! Treba toho čo to spôsobil vziať, posadiť na bicykel a nech si to sám vyskúša.
Rado, ku komentáru k poslednému odstavcu, dosť pochybujem, že o realizácii Košickej si “myslia že ide o bezpečný a hlavne dobre technicky zvládnutý cyklistický priestor.” Prvá vec je, kto si to myslí?
Cyklisti/Cyklokoalícia? Dosť pochybujem, viac krát sme na nedostatky upozorňovali, musím pripomenúť, že o projektoch nerozhodujeme a naše pripomienky môžu alebo nemusia byť vzaté do úvahy.
Projektant? Ktorý nejazdí na bicykli? Tomu je to podľa mňa buď jedno, alebo si myslí, že takto realizovaný cyklopruh je bezpečný. Z jeho hľadiska sa mu môže zdať vhodné čo najviac zväčšiť medzeru medzi cyklopruhom a jazdným pruhom, hoci to povedie k zhoršeniu bezpečnosti: autá pôjdu rýchlejšie (lebo širší pruh) a cyklisti budú natlačení na parkujúce autá a vystavení riziku náhleho otvorenia dverí.
S kritikou “Ešte sa žiaľ musia veľa učiť.” súhlasím, smeruje však najmä na projektanta a čiastočne aj na policajtov. Teda na osoby, ktoré projekt bud vypracovávali alebo mali za úlohu posúdiť jeho súlad s legislatívou.
“Alebo sa môžu začať konečne učiť od iných miest.” – Projekt je z roku 2011, v ktorom meste na Slovensku bol vtedy cyklopruh vľavo od parkujúcich áut, aby sa projektant mohol inšpirovať? 🙂
Povrch nekomentujem, namiesto zbytočných cyklocestičiek na Dulovom námestí (kde by stačil piktokoridor pri danej frekvencii dopravy) bolo vhodnejšie realizovať opravy povrchu pri autobusovej zastávke či stavebne upraviť vjazd do cyklopruhu.