Na Slovensku je málo takých miest alebo obcí, ktoré idú príkladom v cyklistickej doprave skutočne zásadnými podmienkami v územnoplánovacej dokumentácii ako je územný plán. Svetlým príkladom je mesto Prešov.
V jeho aktualizovanom územnom pláne z tohto roka stanovili v prípade parkovania pre bicykle nasledovné:
“Pri všetkých zariadeniach občianskej vybavenosti a výrobných a skladovacích prevádzkach sa musia vybudovať parkovacie plochy pre bicykle s počtom miest rovnom minimálne 20% kapacity parkoviska pre motorové vozidlá stanovenej pre príslušné zariadenie podľa STN 73 6110 Navrhovanie miestnych komunikácií. Verejne prístupná parkovacia plocha musí byť vybavená stojanom umožňujúcim pripnutie bicykla o jeho rám. Miesta pre dlhodobé
parkovanie musia byť vybavené prístreškom ak nie sú v krytých priestoroch. V pamiatkových zónach sa parkovacie miesta pre bicykle umiestňujú v súlade so zásadami pamiatkovej starostlivosti po odsúhlasení pamiatkovým úradom. V budovách na bývanie sa navrhujú parkovacie miesta alebo odkladacie priestory pre bicykle s kapacitou 1 miesto pre bicykel na 1 obytnú miestnosť.”
Myslím, že príklad hodný nasledovania.
zdroj: ÚPN mesta Prešov
foto Ing.Mgr.Jozef Kotulič