Túto skutočnosť oznámila agilná parížska primátorka Anne Hidalgo, ktorá sa netají podporou udržateľných foriem mobility.
Podľa reportu radnice za prvých 5 mesiacov roka 2018 pokleslo používanie automobilov o 6,5 % oproti rovnakému obdobiu za minulý rok. Samozrejme okrem rozvoja a podpory cykloinfraštruktúry tomu pomohlo aj zavedenie plateného parkovania v Paríži. Najmarkantnejšie to bolo vo februári, kedy bol pokles motorovej dopravy o 11 %. Navyše pri porovnaní rannej a poobednej špičky, bol pokles najmä ráno o 8,7 % a poobede o 6,7 %. Radnica taktiež informovala, že medzi rokmi 2003 a 2013 pokleslo znečistenie ovzdušia o 30%.
Parížu však teraz robí trošku vrásky zmena prevádzkovateľa bikesharingu VELIB, kedy spoločnosť JCDECAUX nahradila spoločnosť Smovengo, ktorá má problémy s jeho prevádzkou (budeme sa tomu venovať v inom článku).
Takže vidíme kade vedie cesta, donekonečné budovanie parkovacích miest (najmä teraz pred voľbami) a zároveň sľuby o podpore cyklodopravy moc nejdú ruka v ruke. Musia prísť aj tvrdšie opatrenia, najmä ak chceme skutočne zdravšie ovzdušie v mestách ako aj udržateľný dopravný systém.
zdroje:
https://www.paris.fr/actualites/baisse-significative-du-trafic-automobile-a-paris-5887
http://road.cc/content/news/243409-mayor-paris-cycle-lanes-have-helped-slash-car-use-french-capital