Cykloturistické značenie v Holandsku je postavené na tzv. fietsknooppunten/cyklouzlových bodoch, ktoré reprezentujú križovatky s unikátnym číslovaním. V podstate sa tak na bicykli prepravujete od uzla k uzlu/križovatke.
Ani v Holandsku to nemajú vždy úplne dokonalé a občas je nutné urobiť aktualizácie.
Systém cyklistických križovatiek/uzlov v Utrechte bol vybudovaný v roku 2008 a obnovený v roku 2013. Veľká časť značenia siete rekreačných cyklotrás je už zastaraná a chýbajú aj dôležité prepojenia. Bureau Witteveen + Bos preto v mene provincie vykonali prieskum potrebných a želaných vylepšení siete. Boli oslovené všetky samosprávy, správcovia lokalít a zainteresované strany a boli vykonané analýzy GIS.
Výsledkom bola nová sieť cyklistických uzlov/križovatiek s dĺžkou 1 605 km, čo je o 160 km viac ako v súčasnej situácii. Sieť má 571 uzlov (o 118 viac ako v súčasnej situácii).
Výskumná správa obsahuje niekoľko odporúčaní, ktoré boli zahrnuté do novej siete. Všetci používatelia (bicykle, autá a verejná doprava) sú napríklad lepšie pripojení k sieti pripojením turistických prestupných miest, zelených vchodov a vlakových staníc do siete. Okrem toho sa veľkosť siete vo vidieckych oblastiach zmenšuje a centrá obcí a miest sa stávajú lepšie dostupnými. Chcú sa tiež vyhnúť úzkym miestam v infraštruktúre, ako sú frekventované križovatky alebo úzke a vysoké cyklomosty.
Implementácia nových plánov sa začne v januári 2023 a očakáva sa, že všetky značenia budú vymenené do polovice roku 2024.
zdroj: https://fietsberaad.nl/kennisbank/fietsknooppunten-in-de-revisie