Dnes zbehneme k protinožcom. Najväčšia metropola Nového Zélandu s obyvateľstvom vyše 1,5 milióna je Auckland a je to skôr mesto zamerané na autá. Zaujímavá je jeho cykloinfraštruktúra.
Cyklocestičky nazývane “cycleways” sú značené podobne ako u nás zeleným podfarbením, pričom je snaha umiestniť cyklistov na jednej spoločnej cyklotrase. Celkovo je v Aucklande 95 km cyklotrás,ale tam sú zaradené aj cyklotrasy vedené napríklad v buspruhoch, teda samostatných cyklocestičiek je oveľa menej. Tomu zodpovedá aj podiel v deľbe prepravnej práce, ktorá je len okolo 1,2 %.
Avšak majú aj zaujímavé riešenia. Napr. Beach road cycleway je široká 3 metre, hoci samotná cyklotrasa je dlhá iba 1,5 km.
Ale samotná cyklotrasa má aj zaujímavé riešenia. Fyzicky je segregovaná od motorovej dopravy. Zaujímavo riešené sú aj priechody pre cyklistov a chodcov.
Žiadne zebry, iba jednoduché vyznačenie, ktoré je hádam zrozumiteľné každému. Podobne sú riešené aj semafóry pre cyklistov, ktoré sú akoby zrovnoprávnené s tými pre autá.
[print_gllr id=8388]
Žiaľ ani tu sa nevyhli istým kompromisom,kedy cestička pre cyklistov nie vždy vedie samostatne,ale niekedy je vedená po spoločnom chodníku s chodcami,načo sa vždy jemne upozorní príslušná dopravná značka. Šikanovanie cyklistov typu “Zosadni z bicykla”,alebo “Koniec cyklocestičky” tu nenájdete.
Inovatívnou je cyklocestička Te Ara I Whiti popri ulici Nelson St., ktorá je sfarbená na purpurovo a pozostáva z interaktívnych svetiel pozdĺž cyklocestičky. Avšak tú cestičku môžu používať aj chodci, skútre a aj skateboardisti.
Najdlhšia cyklotrasa o dĺžke 7km sa nachádza pri pobreží. V okolí Aucklandu je aj viacero turistických chodníkov,alebo cyklotrás, kde je možné použiť aj bicykel .V meste funguje aj systém verejných bicyklov postavený na platforme Nextbike, avšak počet staníc je žalostne malý, sú len 3. Avšak je plán rozšíriť aj tento systém.
zdroje: