Holandské mesto Groningen, ktoré niektorí považujú za najcyklistickejšie mesto sa rozhodlo prijať novú cyklostratégiu pre roky 2015-2025. Aj keď pre cyklistov , ktorí v súčasnosti tvoria vyše 40% deľbu prepravnej práce, urobili dosť, stále majú čo zlepšovať. tak napríklad nová stratégia je postavená na 5 princípoch:
1. Bicykel ako prvý.
Pri územných nárokoch sa bude vždy prihliadať na cyklistov (v Groningene na rozdiel od nás počet obyvateľov rastie a s tým aj potreby pre cyklistov.). Vypracovali Analýzu dopadov na cyklodopravu, ktorá bude analyzovať všetky plánovanné opatrenia v meste.
2.Koherentná dopravná sieť.
Sieť cyklistickej infraštruktúry bude pozostávať z koherentnej siete, ktorá síce už teraz je skoro dokonalá, avšak chcú ju rozšíriť o parkoviská Bike and Ride ako aj cyklosieťou v rámci obytných štvrtí.
3. Vytvorením viac miesta pre cyklistov.
Už v súčasnosti má dopravná sieť problémy s kongesciami cyklistov. Oddelením od motorovej dopravy a vyhnutím sa od úzkych miest, chcú pre cyklistov zlepšiť podmienky pridaním viac miesta v meste.
4.Zlepšenie parkovania pre bicykle.
Umožniť parkovanie pri všetkých prvkov občianmskej vybavenosti s tým, že sa uvažuje o revolučnej výmene parkovacích miest pre bicykle namiesto existujúcich parkovacích miest pre automobily.
5.Prezentovanie mesta ako cyklistického mesta.
A nakoniec vytvorenie silnej marketingovej značky mesta Groningen ako skutočného cyklistického mesta.
Nuž vidieť, že je stále čo zlepšovať.
zdroj: fietsberaad.nl