V Kodani vytvorili jednoduchú pomôcku pre každého dopravného inžiniera alebo projektanta, ktorý projektuje cyklistické komunikácie. Je spravená vo forme kotúča zobrazujúceho rýchlosť a následne sú na ňom uvedené spôsoby, kedy by mal byť cyklista segregovaný.
- 10- 30 km/h – nie je nutná žiadna separácia, teda značenie cyklopruhov
- 40 km/h -cyklopruhy na ceste
- 50-60 km/h obrúbnikom oddelené cyklistické komunikácie
- 70-130 km/h – plne oddelené cyklistické komunikácie dostatočným medzipriestorom
parkovanie:
- v jedmosmerkách, parkovanie pre bicykle umiestnené na pravo od automobilov
- v obojsmerkách – v pridruženom dopravno priestore
zdroj: copenhagenize.com
Takže projektanti a inžinieri, vytlačiť a mať stále na očiach.
You may also like
-
Dostupný program na Velo-city Gdansk 2025
-
Začali sa riešiť majetkové pomery na vybudovanie cyklotrasy spájajúcej Kysucké Nové mesto a Žilinu
-
Banská Bystrica prepojí najväčšie sídlisko s centrom mesta
-
Ministerstvo zverejnilo 3. cyklovýzvu
-
Toronto chce riešiť kongescie, paradoxne vrátením viac pruhov pre autá a redukovaním cyklopruhov.