Užívatelia Boris bikes v Londýne sú zdravší ako užívatelia individuálnej automobilovej dopravy a verejnej osobnej dopravy aj napriek zvýšenej expozícií nebezpečenstvu zranenia a smogu. To je výsledok štúdie realizovanej Radou pre lekársky výskum zverejnenej v časopise British Medical Journal.
Štúdia tiež zistila, že systém verejných bicyklov Barclays, známy skôr ako “Boris bikes” používa viac mužov (75,9% užívateľov) ako žien a využíva ho relatívne málo ľudí vo veku nad 45 rokov. Pre starších užívateľov je systém prospešný najmä ako pravidelné krátke cvičenie, tvrdí štúdia. Autori naznačujú, že by bolo vhodné podporovať väčšie využitie systému medzi staršími užívateľmi, ktoré by mohlo byť podporené napríklad zlepšením bezpečnostných opatrení, čo by ešte zvýšilo zdravotné benefity systému .
Výskum bol realizovaný výskumníkmi Rady pre lekársky výskum v spolupráci s London School of Hygiene and Tropical Medicine a University College London. Sú v ňom hodnotené údaje z každej jednotlivej cesty na Boris bicykli v čase medzi aprílom 2011 a marcom 2012 a zahŕňa údaje o zmenách v oblasti fyzickej aktivity, zranení a vystaveniu znečistenému ovzdušiu. Počas tohto času užívatelia systému uskutočnili na bicykloch 7,4 mil. ciest.
Táto štúdia je podľa Dr. Anna Goodman z London School Hygiene and Tropical Medicine s predsudkami niektorých ľudí, ktorí pred spustením systému vyhlasovali, že veľké množstvo neskúsených cyklistov povedie k zvýšeniu počtu dopravných nehôd a úrazov.
Výsledky štúdie sú však úplne protichodné. Nielen, že sa nepotvrdilo zvýšenie počtu úrazov ale naopak zistenia štúdie naznačujú , že program má prospech pre zdravie Londýnčanov a že užívatelia systému verejných bicyklov nie sú vystavení vyššiemu riziku ako ostatní cyklisti.
O zavedení systémov požičiavania verejných bicyklov už uvažujú aj Slovenské mestá. V súčasnosti prebieha verejné obstarávanie na výber dodávateľa systému verejných bicyklov v Bratislave a so zavedením bikesharingu uvažuje aj blízke Brno.