Technický predpis pre cyklistov je spracovaný na 72%. tento týždeň boli pridané oblasti:
Križovanie chodci – cyklisti
Priechody pre cyklistov
Cyklistické piktogramy
Koridory pre cyklistov
Priechod pre cyklistov
Križovanie chodec – cyklist
Nepriame odbočenie vľavo
Cyklistický trojuholník
Protismerný cyklistický pruh
Celkový obsah vypadá takto (čiernou silnou spracované časti, šedou rozpracované)
Úvodná kapitola
1.1 Predmet technických podmienok (TP)
1.2 Účel TP
1.3 Použitie TP
1.4 Vypracovanie TP
1.5 Distribúcia TP
1.6 Účinnosť TP
1.7 Nahradenie predchádzajúcich predpisov
1.8 Súvisiace a citované právne predpisy
1.9 Súvisiace a citované normy
1.10 Súvisiace a citované technické predpisy a podmienky
1.11 Použité skratky
2 Názvoslovie
3 Výber cyklistickej komunikácie
3.1 Spôsoby vedenia cyklistov
3.2 Typ cestnej komunikácie
3.3 Funkčná úroveň cestnej komunikácie
3.4 Priestorové možnosti
3.5 Bezpečnosť cyklistických komunikácií
4 Návrhové parametre
4.1 Šírkové usporiadanie
4.2 Pozdĺžny sklon
4.3 Priečny sklon
4.4 Smerové oblúky
4.5 Rozhľadový pomery
4.6 Výškový parameter
4.7 Návrhová rýchlosť
4.8 Povrchy cyklistických komunikácií
4.9 Podfarbenie
5 Typy cyklistických komunikácií
5.1 Cyklistický pruh v cestnej komunikácií
5.1.1 Parkovanie pri cyklistickom pruhu
5.1.2 Protismerný cyklistický pruh
5.1.3 Napojenie a odpojenie na cyklistický pruh
5.2 Cyklistická cestička
5.3 Oddelenie chodcov a cyklistov
5.4 Koridor pre cyklistov
6 Vybavenie cyklistických komunikácií
6.1 Odstavné zariadenia pre bicykle
6.1.1 Počty parkovacích miest
6.1.2 Stojany na bicykel
6.2 Schodiskové žliabky pre bicykle
6.3 Kanalizácia
6.4 Cyklistické odbočívky
6.5 Osvetlenie
6.6 Cyklistické spomaľovače
7 Dopravné značenie
7.1 Zvislé dopravné značky
7.1.1 Smerové dopravné značenie
7.2 Vodorovné dopravné značky
7.2.1 Priestor pre cyklistov
7.2.2 Cyklistické šípky
7.2.3 Cyklistický piktogram
7.2.4 Cyklistický trojuholník
7.2.5 Priechody pre cyklistov
7.2.6 Nepriame odbočenie doľava
7.3 Svetlená signalizácia
8 Dopravné situácie
8.1 Vyhradené pruhy pre autobusy a cyklistov
8.2 Vedenie cyklistov cez autobusové zástavky
8.3 Jednosmerné komunikácie
8.3.1 Pomocou dopravného značenia
8.3.2 Pomocou jednosmerného cyklopruhu
8.3.3 Pomocou jednosmerného cyklopruhu a cyklokoridoru
8.3.4 Pomocou obojsmerného cyklokoridoru.
8.3.5 Ukončenie jednosmernej ulice s obojsmerným pohybom cyklistov,
8.4 Stykové križovatky
8.5 Priesečné križovatky
8.6 Okružné križovatky
8.7 Križovanie chodec – cyklista
Prosim vas, aky je max. pozdlzny sklon cyklotrasy ?
Dakujem.
Cyklistické cestičky sa odporúča navrhovať s pozdĺžnym sklonom do 3 % v rovinatom teréne, do 6 % v pahorkatinovom teréne a do 8 % v horskom teréne.
V prípade navrhovania pozdĺžneho sklonu väčšieho ako 3 %, sa odporúča dodržať hodnoty max. stúpania podľa tabuľky 6 týchto TP.
Tabuľka 6 Doporučené max. dĺžky stúpania
Pozdĺžny sklon % 4 5 6 7 8
Max. dĺžka stúpania m 200 120 65 53 44