Samotná cyklotrasa spája mesto Žilina s Terchovou (reálne ale končí v Belej – v časti Vyšné Kamence), aj keď treba povedať, že nie na celej trase sú segregované cyklocestičky a nie všetky úseky sú dobre vyriešené.
Cyklotrasa umožní obyvateľom, ale aj turistom zaujímavé prepojenie medzi Žilinou, Vodným dielom Žilina a Terchovskou dolinou , ako aj sčasti na pojenia na závod KIA smerom na Tepličku nad Váhom. Samotnú výstavbu sprevádzali problémy, či už napr. s vedením cez obec Varín, kde obyvatelia vytvorili závory alebo samotný zhotoviteľ osadil betónové zátarasy.
Okrem zaujímavej lokality,ale na cyklotrase zaujmú aj problematické strmé nájazdy na mosty, ktoré nevieme z akého dôvodu boli postavené tak ako sú, veď by stačili klasické lávky, prípadne nebezpečné stĺpiky…
Cyklotrasa má 23 kilometrov a 18 mostných konštrukcií.
Každopádne už teraz je cyklotrasa hojne používaná. Určite bude mať dopad aj na ekonomický prínos cykloturizmu.
Finančné prostriedky v celkovej výške 6,3 milióna eur získala OOCR Malá Fatra z Integrovaného regionálneho operačného programu. Partner projektu, Nadácia KIA Slovakia, sa na financovaní podieľala sumou viac ako 310-tisíc eur. Cyklomagistrálu ako významný projekt cyklodopravnej trasy v Terchovskej doline podporil aj Žilinský samosprávny kraj sumou 100-tisíc eur a krajská organizácia cestovného ruchu v Žiline – Žilinský turistický kraj sumou 30-tisíc eur. OOCR Malá Fatra vynaložila od roku 2014 na projekt finančné prostriedky vo výške 350-tisíc eur, významnú časť z nich financovalo mesto Žilina.
Foto: mesto Žilina