Konkrétne zo 4 % v roku 2011 poskočil podiel cyklistov na 9 % v roku 2014.
Čo tomu napomohlo? Už len to, že v roku 2010 začal vtedajší primátor Gregor Robertson budovať sieť cyklotrás s chránenými jazdnými pruhmi. Podobne v centre mesta začali budovať parkovanie pre cyklistov, tak aby si mohli zaparkovať bicykle.
Tu vidíme ako sa menila deľba prepravnej práce v meste od roku 2013 najmä v prípade dochádzania do práce,kde na bicykli jazdilo v roku 2015 až 10 % obyvateľov.
Pri medziročnom porovnaní sa zvýšil podiel cyklociest o 32% medzi rokmi 2014
a 2015.
Z hľadiska systému carsharing mesto takiež zaznamenalo narastajúci počet automobilov na zdieľanie.
Podobne z hľadiska výkonov poklesol objem vozidlových km na osobu, teda tých, čo používajú osobný automobil.
Zaujímavé výsledky dosiahli napríklad pribudovaní novej cykloinfraštruktúry. Pred realizáciou projektu odhadovali určitý objem cyklistov, avšak po skončení projektu ich počet cyklistov milo prekvapil niekoľko násobným navýšením. Tu je krásny príklad toho, ako sa môže zmeniť intenzita cyklistov, ak sa vybuduje správna cykloinfraštruktúra.
Pozrite sa koľko cyklistov odhadovali (vľavo) v roku 2013 a koľko ich skutočne jazdilo v roku 2014.
O tom, že išlo aj o integrovaný prístup svedčí aj vyhodnotenie dopadu rekonštrukcie cyklotrasy a jej významu na zdržanie liniek MHD. Samotný dopad je skutočne minimálny.
V ďalšej časti prezentácie ukázali ako sa podieľajú napríklad obyvatelia na rozhodovaní o investíciách, aké sú priority v oblasti bezpečnosti cestnej premávky, kde sú lokality, ktoré potrebujú zlepšenie a pod.
Tieto a ostatné zaujímavé výsledky si môžete pozrieť z prezentácie mesta Vancouver o cyklodoprave:http://council.vancouver.ca/20160504/documents/pspc2-presentation.pdf.