Ani neviem, kde začať. Oči všetkých cykloaktivistov,odborníkov ako aj politikov,ktorí majú čo do činenia s cyklodopravou sa upierali na Viedeň,kde sa konala medzinárodná konferencia Velocity 2013. Konferencia nám ponúkla skutočne veľký rozsah tém od cykloinfraštruktúry cez advokáciu, cykloturizmus, moderné technológie až po cyklopolitiku. Na konferencii sa prednieslo vyše 400 príspevkov na rozličné témy, pričom my sa vám budeme snažiť priniesť aspoň tie najzaujímavešie,resp. ktoré sme sami navštívili. Po prvýkrát sa kvôli blízkosti Viedne zúčastnili viacero Slovákov, pričom na plenárnom zasadnutí prehovoril aj sám primátor hlavného mesta Bratislava, Milan Ftáčnik. navyše sa udeľovali ceny za vizionárstvo v cyklistike, kde jednu cenu vyhral Tomáš Peciar za dizajn cyklostojanov Twincity.
Z pripravovaných tém vyberáme:
- Brusel nás presvedčil,že nie je nutne všetko segregovať,ale dá sa aj integrovať. Samotný Brusel má vyše 25 % jednosmeriek zobojsmernených pre cyklistov.
- Dáni a Holanďania nás upozornili na chyby,ktoré urobili aj oni a varujú nás pred nimi.
- Predstavili sa nove riešenia cyklodopravy v rozvojových krajinách ako Nigéria a India.
- Rôzne technológie parkovania a systémy bikesharing.
- Aký potenciál má cyklistika a aké je jej vyhodnotenie napr,. z pohľadu rakúskej ekonomiky.
- Nantes a Adelaide nás pozvali na nasledujúce Velocities v roku 2014 (Adelaide) a Nantes (2015).
Viac na webe a časopise cyklistická doprava.